SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.

Styrelsen information - September
2018-10-02 22:10
Vi har nu sedan den nya styrelsen trädde i kraft haft ett konstituerande styrelsemöte som hölls Onsdag 12/9 där följande beslut fattades:

  • Ordförande samt Kassör enligt konstituerande möte 2018-09-12 innehar rollen som firmatecknare samt har attesträtt i föreningen.
  • Peter von Reedtz utses som Tävlingsansvarig (TA)
  • Träningsavgift för veteraner/masters, samt U18 som deltar vid ett fåtal tillfällen sätts till 0:-, under förutsättningen att motprestation sker i form av att ställa upp på tävlingar, agera tävlingsfunktionär samt assistera på träningar. Ansvarig för uppföljning att detta efterlevs är träningsansvarig för grupperna.
  • Vid ändringar i träningskalendern inom 1 dygn (24 timmar) ska även info skickas per mail och sms till berörda. Vid ändringar tidigare än 1 dygn skickas endast mail. Informationsmail och sms bör signeras med ”Svara EJ på detta mail/SMS”.
  • Beslutas att mer tid behövs för förslag på design på fartdräkt. Byte av åkarkläder och fartdräkt görs 2019. Ev. inköp av FIS-dräkt för innevarande år ska innehålla klubbens färger samt logga, design görs i samförstånd mellan samtliga klubbens åkare. Rutin/intervall för framtida byten bör beslutas.
  • Städdag och renovering bokas till den 30/9. Start kl 10. Föreningen bjuder på lunch.
Vi arbetar med att förbättrade våra kommunikationsmöjligheter, i år är ambitionen att all information kommer att finnas på vår hemsida, för er som vill kontakta styrelsen når ni hela styrelsen på info@gavlealpina.nu 
Nytt IT-stöd är på gång, Office365 kostnadsfritt.

En rad arbetsmöten har hunnits med, bl.a. med Kungsbergets anläggning 25/9 avseende avtal, ett positivt möte där vi har förhoppning att finna ett flerårigt avtal för att underlätta vårt kommande budgetarbete. Avstämningsmöte med SISU 25/9 avseende utveckling, stöd och utbildningsstöd.

Torsdag 27/9 hade vi ett uppskattat överlämnings- och avtackningsmöte för avgående ledamöter efter en lång och trogen tjänst.

Söndag 30/9 genomfördes en mycket lyckad städ- och fixardag tillsammans. Styrelsen tackar för Ert engagemang.

Möte för ekonomisk överlämning samt genomgång med kansliet är planerat Onsdag 3/10.
 
Sponsorer
Partners